tisdag 16 juni 2009

studentveckan

I stället för mycket festande och alkohol blev det mycket philip och film, förutom onsdags och torsdags. onsdag då jag blev dragen, ofrivilligt, till hampan kl 12 mitt i natten och torsdag så det var rtj-fest hos christian som var mycket trevlig, älskar det folket, sjukt roliga de flesta av dem. Slutade i sömn vid 2 tiden vilket inebar 4 timmars sömn till studenten.

Studenten då alltså började kl 6 på mogonen med duch, påklädnad och så vidare, när man kom ut ösregnade det, lagom rligt så jag och alex sprang till emmas mammas bil som körde oss hem till jenna för chamangefrukost. Det blev en av de enda gemensama aktiviteterna med vår klass på 2 år, som var frivillig, norge och klassfika ej inkluderat. Det ble en typisk tjej/killindelning med Johannes vid vårat bort, of course:P och det blev massa mackor ch en flaska champange. trevligt:) Sen bar det av till skolan för lite mobbning av yngre elever, sjukt nice att stå i aulan och slita ut sina stämband med "vem vill gå i 2an nu, och vi ska ta studenten och shalala" Sen blev det betygsutdelning och även en hel del prat i klassrummet. Finlunch med lärarna över lax och potatis, överkokt som vanligt, det är ju trots allt "skolmat" som är finare upplagt...

Vid 1 samlades vi i aulan igen för att underhålla oss själva och varandra, lagom kul med lite mobbning av samhäll och sos m.m. Blev också sång och dans av lärare och ja det var faktiskt himla kul. Det roliga slutar dock där, då vi fick springa ut i regn. Blöt, förbannad och genomfrusen stod jag där och välkommnade gästerna halvhjärtat, något jag gjorde igen hemma senare med mycket bättre attityd.
Jag och alec gick in på olympia igen för att inte frysa ihjäl och bli genomblöta, trots ponchos och när vi senare kom till kärnan 10 i 3, då det var sagt att vi skulle springa ut kl 3, så hade vår klass och resten av alla skolor redan sprungit. så vi gick springa ner med procivitasbarn och andra olympiabam som kom I TID. Vilket gjorde oss ännu mer irriterade... Väl nere vid statyn, fastnar såklart min klack varav alla fulla idioter börjar putta på mig och jag tror det är här som jag är som argast under dagen... Så vi går ett halvt varv varav alex hjälper mig med skon. Går vidare till flaker T8observera att det fortfarande regnar och blåser satan dessutom) för att inse att vi står där i 20 minuter utan att något händer, så mycket flak och skit att vi inte ens rör på oss så jag bestämmder mig för att skita i det till slut. Vilket jag gör,i sällskap av alex=). Går hem tar en dusch och fixar till mig och från denna stund börjar allt bara gå uppåt.

Det blev mat och vin i stora mängder och mycket trevligt sällskap av gammla vänner till familjern, tess, philip, martin, linn och fia och dessutom var hela familjen samlad inklusive dan och hans flickvän=) Det blev tal och ännu mer mat och mer vin, mycket lyckat faktiskt=) tusent tack till irina och pappa som nog slitit en hel del med detta då jag inte varit involverad alls, jo jag städade mitt rum....

På kvällen försökte jag sova en timme, viket gick mindre bra då det var massa ljud nedifrån så jag gav uppp vid 10 och ringde alex så vi kunde gå ut. kvart över 11 stod vi utanför cardinal och fick band. Vi var inne på ardinal ett bra tag, varav vi gick till swea lite sneare. tempel dog vi aldrig till, vad vi hann dock var hampan med christian och hans vänner och dalbergs med alex och mojitos + shots. Det blev rätt trevligt:P.
Efter swea träffade jag upp chrisitan som följde med till knutpunkten sen kom philip och hämtade mig för lite fil kl 3 på natten. Tror det tog 10 minuter för mig att somna i hans i övrigt väldigt bekvämma soffa att sitta i men inte sova i. Sov dock rätt bra tror jag:P. Senare upptäckte jag att ju fler kuddar och täcket m.m. jag slänge ner på golvet ju emr plats fick jag, rätt bra upptäckt. Han körde mig hem vid9 tiden sen var det raka vägen i säng då jag sov tilll 2 tiden för att vakna upp och inse att jag har sjukligt ont i halsen:p dock värt det:D

Inga kommentarer: