måndag 22 juni 2009

Midsommar

Skulle egentligen jobba på midsommar men jag lyckades lura på tess mitt pass och var någorlunda nöjd med detta. Kvällen var planerat att vara i ödåkra hos martin, och så blev det också. Började med småpanik vid 6 tiden då haket var stängt, eftersom jag palenrat att köpa färdigmarinerad kött där så blev jag jävla paff, gick till edel och dan fixade en köttbit och lite andra godsaker, så jag tog mig till tåget, som var fullt av folk då U21 hade spelat. I alla fall! Efter att ha anlänt, blivit upplockad och körd ut i helvetet så kom vi äntligen fram! Det blev grill med pastasallad och en jävla massa snack om allt möjligt. Glömde jag förresten berätta att jag och tove var där med ungefär 15 andra killar?`, jo fram till kl 11 då martin raggade upp 2 av sina tidigare ragg och tog dit dem, men det var inga vi umgicks någor vidare med. Det blev en sjukt stor brasa, med marshmellows, en midsommarstång av ölbrukar som blev oväntad stor, hoppa på studimatta (sjukt roligt när man fått i sig en flaska vin), mysa i soffan, titta på skitprogram, äta, dricka ännu mer dricka, snubbla över människor och till slut vid 4 tiden sova i viktors famn. Viktor sov för övrigt bättre än mig även om jag i sömnen tvingade in honom i soffkanten. Vaknade flera gånger under natten då killarna lanade och i prinsip skrek till varandra för att överssösta musiken som de vägrade sänka, vid 6 tiden tog jag min ipod, dampade lite och la mig igen för att luckas sova till 10 tiden... Dessutom blev det antingen sjukt varmt eller sjukt kallt då ingen pallade gå upp och stänga terrasdörren när dne väl öppnats... resultat? Förkylning, yey!
På morgonen blev det F1, made, frukost, visssa drack lite mer öl och skitsnack. Kom hem vid 2 tiden och gick till jobbet vid halv 5.

Måste säga att det blev sjukt lyckat, trots att jag och tove fick stå ut med killarna, tove hade iaf sin pojkvän för att lidnra de sexuellt trakasera´serande komentarerna från ahlklo...jag fick i stället tjafsa fram mina åsikter.

Inga kommentarer: