tisdag 2 juni 2009

grill och spel

Det blev grill på gröningen, där det blåste satan, shit vad det blåste. så det blev någons tröja och någon annans jacka kombinerat med lagom mycket kroppsvärme från bland annat martin. korven blev genombränd, majsen blev också något misslyckad, men det var himla trevligt! Där satt vi runt 15 st, från min gammla klass och hade det sjukt mysigt. Sen bar det av till Emma, varav jag raggade upp philip som (motvilligt?) fick följa med. Väl där spelade vi spel vilket visade sig vara "gissa ordet" med den berömda "bakhopparen", vi förlorade i alla fall bara för att jag är lika allmönbildad som en myra och kan inte hälften av orden. till slut sa philip, snälla andreea säg inte "jag vet inte vem det här är". Det blev en lagom bra förlust.
Efter det körde jag hem philip och återvände för att egentligen spela brännboll, men när jag insåg att jag måste parkera en bit ifrån parken bestämde jag mig för att åka hem för deep-tal med pappa.

dagens svagpunkt: körningen, definitivt. har inget tålamod alls... och parkerar värre än en höna...
dock fanns det många lyckorus, dels när jag höll på att trilla ett par gånger, brände mig lite smått på benet (mer adrenalin) dessutom insåg jag att vafan jag är faktiskt nöjd med min tillvaro, jag mår faktiskt bra!

Inga kommentarer: