söndag 31 maj 2009

balen


Aha, då var det bal. Det började med att vakna upp stressad och inse att klockan inte var så mycket egentligen.Därefter bar det av till Daniella för en mycket lyckad sminkning, dock hoppas jag på fel buss, av på fel busshållplats och ja... det tog en halvtimme att hitta rätt samtidigt som philip försökte lugna ner mig på sms, vilket han lyckades otroligt bra med faktiskt. Sen körde Janne mig ner för hår till Kersitn, vilket tog en och en halvtimme, 19 hårspännen och en hel flaska hårspray då det blåste riktigt ordedntligt ute. Det började även hagla och någonstans mellan regnet och haglet lyckades jag ändå hitta någon slags lycka. Efter att ha klätt på mig drog vi till Sofeiro för lite bilder, varav även pappa gjorde oss sällskap lite senare. Blev hemskt många bilder och jag måste säga att jag var rätt snygg i rosa i alla fall....;)(erkänner, ja!). Sen var det snstorget i 2 timmar och träffa RTJ, Simon, Christian, Philip så klart, Daniella, Tess, Cornelia, Linn och en del andra människor, mycket trevligt. Avslutades med vin på edel. och pomes så klart!;).

Jag och alex blåste nästan bort när vi tog oss mot balområdet, som jag för övrigt först inte fick komma in då mikks som redan var där inne hade min balbiljett i sin väska, lyckat. Efter ett vaktbytte släppte de dock in mig varav jag kom tillbaka med biljetten. Väl inne var det massa folk överallt och alla trampade på min klänning, vilket byggde upp en snabb irritation. Det blev borsplacering där man inte kände någon av de man satt med, vilket var rätt drygt då samtalsämnena dog ut rätt snabbt. Ssatt och flörtade med tove över bordet då hon satt i närheten. Mellan måltiderna, som var lagom kassa, blev det bland annat vals med martin och viktor samt mingel med rtj och alex och frida + natta och emma.

sen blev det ännu mer dans med musik som var någorlunda behaglig för öronen, vilket gjorde att massa folk dansade och detta gjorde vidare att ännu fler hoppade på min klänning så jag gick ut och pratade med F i stället.

Efter balen blev det hem till emelie för klädbyte, vilket tog henne en halvtimme i stället för de utlovade 5 minuterna, jsut lika always. sen var det hem till mig för samma orsak och så träffade vi upp alex för att gå till helsing. Där fick vi mojitos av alex bror, nice, sen gick jag och alex för att få band. dum som jag var tog jag inte med legg så var tvungen att gå hem och hämta. På vägen raggade jag upp F och återvände senare till helsing varav vi gick till cantina. blev en sväng om tempel, träffa jonne, chrisitan, cong och annat folk och satt mycket uppe på cantina med rtj-tjejrna. trevligt! Sen bar det av "hemåt" vid 2 tiden för att komma inför dörren halv 5. Det var en någorlunda trevlig natt /kväll.
Värt pengarna? Nej, men det händer bara en gång... och det mesta betalades av föräldrarna=).
Tacktack!

Inga kommentarer: